Reklamation och retur

Vi på Muurikka är måna om att ha nöjda kunder. Skulle du ha några frågor eller om det skulle uppstå något problem med din produkt från Muurikka, kontakta vår kundservice via muurikka.se@habo.com. Vi försöker att svara på alla förfrågningar inom 24 tim under veckodagar och 48 tim under helgdagar.

Ånger- och returrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda, felfria varor utan att ange någon anledning. Kontakta vår kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Om du vill returnera en produkt som du köpt hos någon av våra återförsäljare ska du alltid vända dig direkt till butiken där du köpt varan. Det gäller även vid köp från återförsäljarens webbshop. 

Ångerrätten ger dig pengarna tillbaka om du returnerar en oanvänd produkt med kvitto eller motsvarande inköpsbevis. Vid ångerrätt står du som köpare för bokning och returfrakt.

För att returen ska kunna behandlas så snabbt och smidigt som möjligt behöver du fylla i returblanketten som medföljer din försändelse. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i produktförpackning. Obs! Tänk på att aldrig sätta fast fraktsedel direkt på produktförpackningen utan returnera varan i ett ytteremballage. Returnera varan tillsammans med utskriven orderbekräftelse. 

[Ladda ner returblankett]

Returadress:
Habo Gruppen AB
Flintrännegatan 25
211 24 Malmö

Reklamation

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vid reklamation ska alltid produkten returneras till Muurikka om inget annat överenskommits. Om du vill reklamera en produkt som du köpt hos någon av våra återförsäljare ska du alltid vända dig direkt till butiken där du köpt varan. Det gäller även vid köp från återförsäljarens webbshop.

Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs så levererar vi en ny vara inom 1-2 veckor.

Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick. Returnera varan tillsammans med orderbekräftelse. Fyll i anledning till returen på den bifogade returblanketten som följer med i försändelsen. Obs! Tänk på att aldrig sätta fast fraktsedel direkt på produktförpackningen utan returnera varan i ett ytteremballage.

Vid reklamation av defekt eller fellevererad vara står Muurikka för eventuell returfrakt samt för utskick av ny vara.

Transportskada

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Muurikka betalningsansvarig. Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller emballaget, ska du anmäla detta till transportbolaget direkt på plats vid leveransen. Du ska även meddela vår kundtjänst inom 14 dagar. Inspektera därför försändelsen noga efter att leveransen är genomförd. Du får inte använda en produkt som anmälts för transportskada.

Om varan skadas eller kommer bort då köparen återsänder produkten är köparen betalningsansvarig. Var därför noga med att packa varan ordentligt för att undvika skador under transporten. Spara alltid inlämningskvitto.